2011. október 27.

Depresszió, Pecsa (2007.11.17.)




Pár éve még relatív kis zenekar volt, mely elindult részben a Tankcsapda nyomdokain, s szép lassan kialakította saját hangzásvilágát. Talán régebben senki nem hitte volna, hogy eljön az idő, mikor már a Depresszió lesz egy buli főzenekara. Az idei őszi-téli turné budapesti állomásához a választás egyértelműen a Pecsára esett, ahol fellépett előttük a Stopyt, a Horda, és a The Road. Nem csak a készültség volt nagy, a megjelent rajongók száma is, kint is, bent is. Az első két bandáról semmit nem tudtam idáig, a két nagyobb nevet pedig volt szerencsém már élőben elcsípni, még ha lemezeiket nem is nyúzom agyon, koncerten kitesznek magukért olyannyira, hogy még nekem is tetszik. Sőt, most elmondhatom, hogy igazán nagyot szólt!




A helyszínre érkezvén kissé meglepődtem, mennyien vannak, de még inkább azon, mennyire könnyű volt bejutni (miután gyorsan megtaláltam a nevem a vendéglistán). Jött a kötelező motozás, ami ott valahogy mindig kellemetlen, hiába nincs nálam semmi tiltólistás dolog. Majd első feladat kideríteni, miként is tudnék bent fotózni. Külön köszönet Szaniszló Hajnalkának a segítségért, szinte pillanatokon belül mehettem is dolgozni. Ha jobban odafigyeltem volna a kiírásokra, akkor észrevettem volna, hogy nem nyolckor volt a kezdés, így a Stopyt szerepléséről le is maradtam. Ekkor már a Horda van a színpadon, a terem nagyjából félig. Könnyednek nem nevezném, amit toltak, meglehetősen progresszív zenét játszanak. Nincs ezzel semmi gond, zúzzanak csak, kifejezetten jól esett, ahogy az első sorokban tombolókat elnéztem, nekik is. - A készültségre visszatérve : észleltem bent legalább négy kameraállást, valamint egy minden irányban mozgathatót, s a színpad előtt sínen tologathatót. Mivel hogy rögzítették a fellépést, akárcsak a Depresszió számára is, hamarosan dvd formájában hozzá is lehet jutni. – A banda szépen lezúzta a fejeket, amennyire csak tehette, visszatapsolás nélkül meg sem úszhatták, kitartó közönséget kaptak.

Pár perc átállás (olyan gyors, hogy még egy sört se tudtam rendesen meginni), s már jött a The Road, még jobban telítve a termet, nevüket kántálva várták a rajongók a kezdést (nem kellett sokat várni). Az első sorokat figyelve, ők már kívülről fújták a szöveget, akár karaoke-bulit is lehetett volna tartani, de azért mégis csak jobb a bandától hallani. Sláger slágert követett, majdhogynem kívánságműsor szinten, tudták ők, mivel kell készülni. Mozgalmas, pörgős koncertet adtak, pihenni nem lehetett, sem megállni, megdolgozták a fejrázó izmokat rendesen. Konferálások közben némi viccelődés, valamint a tréfáljuk meg a Depressziót jelszóval olyan szavak ill. kifejezések kántálására próbálták rávenni a közönséget, mely csak hasonlóan jönne ki, mint a banda neve (pl. sajtos kifli, hátha olyat is kapnak :P ) Hogy teljes legyen az öröm, hallhattunk egy vadonatúj dalt is, mely majd a várhatóan jövő márciusban megjelenő új lemezen fog szerepelni. Nagy bulit csaptak, kifejezetten jó volt a hangzás, egy rossz szavam nem lehet a produkcióra. Még ilyet, sokat!

Nagy a várakozás, elsötétül a terem. Igen, a depresszió következik, kint a fiatalság egyre türelmetlenebb, elvégre sokan miattuk jöttek. Meg is kapták rendesen. Halász Feriék talán életük egyik legjobb koncertjét láthattuk-hallhattuk, legalább másfél órára elnyújtva, plusz ráadás. És még csak nem is volt kínosan hosszú, sokkal inkább kifejezetten élvezhető. Bevallanám, EFOTT óta nem hallottam tőlük semmit. Se lemezt, se koncertet. Ez viszont nagyon ott volt, megesik, hogy többen Tankcsapda-utánzatnak titulálják, ezúttal szeretném véleményüket cáfolni. Ez a banda kiforrott, kialakította saját hangzását, dalait. Mostanában pedig sokkal inkább rock, mint punk&roll. Dallamos, könnyen befogadható dalaikkal meglehetősen nagy közönséget sikerült összehódítaniuk, hibátlan produkciót kaphattunk. Jól összeállított programmal érkeztek, élvezhető volt az első perctől az utolsóig, leszámítva, hogy félidőben kirakták a szűrömet a színpad elől. Valószínűleg zavartam a felvételt. Így jártam. (Ha esetleg nem vágják ki, keressetek meg rajta, amint serényen kattintgatok :P ). Kifejezetten jól sikerült az este, öröm volt elnézni a teremben csápoló-tomboló-éneklő-pogózó vidám ifjúságot is. Fáradhatatlanok voltak. (Én viszont nem…) De ilyet máskor is szívesen. Rosszabbat viszont ne, ha lehet. Bízok a bandában, szépen kifejlődtek, s elnézve a rajongótábort, van miért folytatniuk. Tegyék is.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése