2011. október 28.

Tribute Night, Diesel 2009.10.16.



Már javában tartott a buli, mire sikerült megérkeznem, s ahogy a fellépők sorát figyeltem, pont azon bandák közül maradtam le egyről, mely érdekelt volna (Bastards of Bodom). Sebaj, ettől még nem dől össze a világ, csak várni kell a következő alkalomig. Ott van még a többi csapat, érdeklődve figyeltem, ki mit alkot, hiszen mindannyiuk elég fiatal tagokból álló tribute-banda, s többé-kevésbé olyan bandák számait játsszák, mely kíváncsivá is tett, mennyire képesek áthozni azt a zenét és hangulatot. A pultot se látogattam gyakran – pedig most bezzeg nem volt tolongás, hanem ha már kényelmesen elfértünk a teremben s érdeklődve mentem, ott töltve az idő nagy részét elemeztem magamban a színpadon történteket. Összesítést nehéz mondani, mivel elég eltérő bandák voltak, inkább külön-külön érdemesebb pár szót ejteni róluk.


Nagyjából a táncterembe lépésemkor kezdett a Tomcats (Nirvana tribute), erre nem volt nehéz rájönni, hiszen a Nirvana zenéje igen csak jellegzetes és könnyen felismerhető- de ha nagyon őszinte akarok lenni, volt amikor néztem, hogy most srácok, mit is játszatok? Ismerős de valahogy nem így. Betudható annak, hogy kellően ifjak még, lesz elég idejük gyakorolni. De megeshet, hogy a hangolás nem volt megfelelő. Nézzük az egész produkciót egészében: gyengébb pontok akadtak, nagy része viszont jó volt, ami a zenei részét illeti. Előkerültek az ismertebb slágerek (akad egy pár mondjuk….címekre meg nem emlékszek, melyek voltak akkor, nem jegyzeteltem), örültem is nekik, a magam módján. Igazán okom nem is lenne fikázni őket, egyetlen pont fájt nagyon, persze hogy az ének. Mivel a zenei alap eleve az egyik legegyszerűbb, könnyen megtanulható és játszható, az ének adna lelket bele – vagy ölheti meg. Volt olyan pillanat, mikor eszembe jutott egy jelent a Ford  Fairlane kalandjai c. filmből, mikor a rock’n’roll detektívünk a stúdióban felvételt készítő srácnak szól: ’haver, te megerőszakolod a rockzenét…’ Ha nem hallottam volna más Nirvana dalokat játszó csapatot, elégedettebb lennék, de viszonyítási alappal még kritikusabb vagyok, sorry…

Következő körben két olyan csapat is követte egymást, melyeket továbbra is maximum névről ismerhettem, de azon túl semmi. Amit játszanak, azzal hasonlóképp. Egyikük a Szeksz Pisztolz, melynek neve is erősen árulkodó, melyik ’anyazenekar’ szerzeményeiből készültek. Az ő esetükben azért nehéz véleményeznem, mennyire hiteles az előadás, miután a Sex Pistols egyetlen számát ismerem biztosra, a ’God save the Queen’-t, egyebet semmit. Ami viszont a produkció tekintetében megemlítendő, hogy teljesen élvezhető műsor volt a maga nemében. Normálisan megszólalt, csak némi visszhang zavarhatott be. Még a színpadi kiállás se volt problémás, csak látszott, a srácoknak sincs túl melege, nem gyakori zárt helyen pulóverben punkzenét játszani. Ilyenkor javasolt sokat mozogni, s majd kimelegednek :)

Követte őket a Last nevű formáció, mely szintén a ’mit is mondhatnék rólatok’ kategória. De valamit mindig lehet mondani. Kezdve onnan, hogy a Rage Against the Machine nótáit játsszák. Erre mondhatni, egész jól. Nyáron volt szerencsém egy hasonló formációhoz, ami úgyszint rendben volt, egyetlen nagy hibám van az egésszel: az nem jön be, amit játszanak. Pár dala akadhat a repertoárban, de alapjáraton nagyon nem fog meg, így még nehezebb elfogulatlanul vélekedni. (Ilyenkor pár sör segíthet esetleg a helyzeten :P ) Igyekeztem másképp állnia  dologhoz, az említett pár sörrel, ami konkrétan takart 2-3 üvegnyit, s türelmesen figyeltem, mit visznek végbe. A végeredmény egész meggyőző. Amit játszanak, továbbra sem fog tetszeni, mindössze elismerem, hogy ezt korrektül lenyomták, elég jól ahhoz, hogy a teremből sem mentem ki. Ami ez esetben részemről igen pozitív jelzés feléjük.

Még egy csapatot kivártam, mely az elejétől fogva érdekelt volna, ők a Black Szakadt. Vicces névvel próbálkoznak, viszont egyből utal az anyazenekarra is. Aki meg nem jönne rá, az bujdokolhat gyorsan, hiszen elég nagy múlttal rendelkező, úgymond stílusában úttörő,  híres-hírhedt banda. Utóbbi jelző az egykori énekes, Ozzy Osbourne-nak köszönhető leginkább. Ha így sem ugrana be, megsúgom, Black Sabbath. Az est azon pontja jött, mikor már nem csak fotózni mentem a színpad elé, hanem mert ott érezhettem jól magam. Valaki nem is oly rég javasolta, nézzem meg ezt a bandát, jól nyomják. Nem is csalódtam, jó kis Sabbath nóták, igazán jól előadva, pedig ez a csapat se öreg, sokat megélt zenészekből áll. Viszont megtanulták rendesen, s ezt a színpadon vissza is adják a közönségnek. Nagy örömömre szolgált, hogy főleg a régebbi dalokból szemezgettek, melyeket hallhattam én is sokat, s megkedveltem. Figyelembe véve a srácok korát, lehetőségeit tapasztalatszerzésre, a választott zenét, az előadásmódot: elismerésem, ez tényleg jó volt. S elég jó ahhoz, hogy kifáradjak s hazainduljak, így a Stuck Mojo dalait előadó The Mojo Crew-ról nem tudok beszámolni, viszont ott is fennállna a probléma, hogy igazából nem is ismerem, mit játszanak, max. a koncert által kiváltott véleményt tudnám megírni….

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése