2011. október 27.

Wackor,Gyöngyvér - Vörös Yuk (2008.02.08.)


Legutóbbi alkalommal zeneileg viszonylag vegyes estén voltam jelen a Vörös Yukban. Fellépők voltak: Gyöngyvér, The Morning Star, Wackor, A Loosing Season. Pontosan ebben a sorrendben. Ezúttal nem érkeztem felkészületlenül, a bandák közül hármat már ismertem, vagy legalább koncertezni hallottam, így jobbára tudtam, mire lehet számítani, hogy annál mennyivel több vagy kevesebb, már a zenekarokon múlott. Elmondhatom, most sem kellett rossz érzésekkel távoznom, elégedett lehettem s talán mindenki boldog volt, míg haza nem kellett indulnia…

Az elsőként szereplő Gyöngyvér műsorát már jó néhány új szám tarkítja. Azon túl, hogy az előző lemez dalainak is megvolt a sikere, most érzik úgy, hogy kezdik megtalálni az a stílusvonalat, amit igazán szeretnének játszani. Valamelyest változtattak, egyik dal előtt például kifejezetten kiemelve, hogy ennek semmi köze a Metallicához, mert talán első pár taktusból gondolhatna arra az ember, de ha nem említik, talán fel sem tűnik. Pár régi sláger mellett szerintem a számok legalább fele már új volt, egy-két lassabb, melankolikusabb dallal megtűzdelve, majd zárásnak a lehető legpörgősebb számukat vették elő, természetesen közvetlen egy lassú dal után, nehogy véletlen is álomba szenderüljön valaki mielőtt a következő banda kezdene. Az új dalokhoz pedig azt tudom hozzáfűzni, talán még jobbak, mint az eddigiek, elméletileg nem kell már sokáig várni a lemezre, egy dologban vagyok biztos, már nagyon kíváncsi vagyok rá.

A The Morning Star fellépését már nem tudtam ennyire élvezni. Nem azért mer baj lett volna velük, egyszerűen csak nekem volt sok, aznap nem voltam nagyon ráállva erre  a durva hangzásra. Ahogy ők maguk jellemzik: a zenekar agresszív hangzású progos beütésekkel tarkított brutális trash irányvonalat képviseli. Nem mondom, ötletes, találnak jó témákat, lehet rá tombolni, ha épp ahhoz van hangulata az embernek. S amennyire erőteljes, durva, ahhoz képest kifejezetten jól szólt, a hangosítással, annak beállításával sem volt baj. Ahogy elnéztem, a közönség nagyobb része élvezte, ebből le lehet szűrni: sikerült beletrafálni, és azt játszották, amire itt épp igény volt. Egy rossz szavam nem lehet rájuk. A ’színpad’ előtti 3 méteren pedig masszív pogózás ment, néhány fiatal ugrált s lökdöste egymást szüntelen, amivel nem is lenne semmi gond, de nem fogadom túl jól, hogy ha már direkt hátrébb álltam, miért kell még inkább kihasználniuk a teret, természetesen kiborítva a sörömet. S örüljek hogy ennyivel megúsztam (legalább a fényképezőgép ép maradt), másnak meg a teljes retikülje borult ki. Csak ennyire ment bent a buli.

A Wackort már sokkal inkább vártam, van valami kisugárzása a bandának, ha koncertről van szó, rosszat nem látni-hallani tőlük. Legalábbis nekem eddig nem sikerült. A nemes egyszerűség képviselői, három tag viszi az egészet, végülis minden megvan, ami egy bandához kell: dobos, basszer, gitáros, énekes. Ők megoldják, s amilyen szerények, csendesek koncerten kívül, legalább annyira állatok a színpadon, kieresztik azt, amit máshol nem. Talán ettől olyan jó. Mivel a zenekar története nem tegnapra tehető vissza, hanem már több, mint tíz évre, így van akkora repertoár, amiből összeállíthatnak egy bulira valót, s közben készülnek az új számok. A sajnálatos módon évek óta halogatott lemez is megjelenik még az év első felében. Addigra a koncertközönség a dalok nagy részét valószínűleg ismerni fogja, de nincs azzal semmi gond. Ami érdekesebbé tette ezt a fellépést,  vendégénekes, ugyanis a Morning Star mikrofonját bitorló GreenStar állt be pár számra ráerősíteni az amúgy sem ’könnyed dallamokra’. Mindenképp jól sült el a dolog, igazán tempós-hajrázós-pogózós hangulatot teremtettek, úgyhogy ismét óvatosan kellett a géppel közlekedni a színpad környékén. De legalább jó volt.

A buli utolsó fellépőjét, A Loosing Season nevű bandát nem oly rég volt szerencsém látni, pont ugyanitt, túl sokat nem tudok hozzáfűzni zenéjükhöz, egyszerűen kifejezve lezúzza a fejeket. Nekem legutóbb ez volt az érzésem, s továbbra sem tágítanak ettől az elképzeléstől. Mivel nem voltam túlzott formában, így ezt már nem vártam végig, továbbá az a fajta durvulás, ami már nekem is sok. Még ha jól is csinálják, tegyék, maradtak még bőven, akik erre vágytak. Én meg csak sorry, ha másnap be akartam érni melóba, jobb volt lépni. Már így is belenyúltunk az éjszakába, persze a Vörös Yuk sem az a hely, ahol éjfélre vége a bulinak. Majd jövünk máskor is. Ez egy jó este volt.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése